Insan Bergelar Sahabat.

sahabat-sahabatku,
sudah lama kita tidak ketemu,
jurang pendidikan memisahkan kita,
sorang tercampak ke lautan seberang,
sorang membawa diri ke UNITAR,
sorang lagi belajar tentang hutan,
dan sorang lagi tersorok di pahang.

sahabat-sahabatku,
kenangan kita berlima tak pernahku lupa,
suka duka kita kongsi bersama,
lapar dahaga kita sama-sama,
tanpa korang aku pasti menderita.

sahabat-sahabatku,
dorongan dan sokongan kamu ku perlukan,
bagi meneruskan perjalananku yang baru bermula,
setelah mengalami zaman kedukaan seketika,
hanya doa yang kuharap dari kamu semua.

sahabat-sahabatku,
andai satu ketika nanti aku terjatuh semula,
sambut dan tariklah aku utk bangun kembali,
jangan kamu biarkan ku terus terduduk,
menangisi akan takdir yang telah tertulis.

sahabat-sahabatku,
aku berterima kasih terhadap kamu,
nukilan ini menceritakan isi hatiku,
andai sampai masaku nanti,
kenangkan lah kisah kita utk selamanya...

nukilan buat adie, lan, ifrat dan ajim
dimana korang berada, aku rindu korang wey!

regards,
cd
hamparankasih.blogspot.com
8.22PM

4 comments:

Prince Cokobee said...

weh..andai kau membutuhkan bantuan aku...aku sedia membantumu...wahai sahabat ku syidie...cakaplah apa saja akan ku bantu...tapi....kalo duit aku mmg x mampu...hihi

MWinBiz said...

huhuhu..
ak xperlukan wet lor..
ak jst perlukan sokongan moral jew..
hahahaha..
moral la sgt..
ko ate ko dew dilema??
pew dye?? nk gak taw lorr..
huhuhu

mishl i n z said...

shukew ayat kamo lol

MWinBiz said...

hehehe..
time kasih sudi melawat blog sy..
sy da link at page sy..
slam perkenalan..
:d